Close
97% zboží
skladem, připraveno
k odběru

Jak reklamovat ztrátu kufru na letišti?

Pokud na Vaše zavazadlo čekáte u pásu pro kufry marně, pořád to ještě neznamená, že jste o něj nadobro přišli. Tato možnost je naopak ze všech nejmíň pravděpodobná. Takže se nadechněte a pamatujte si:

  • Pokud cestujete s cestovní kanceláří, zachrání vás delegát nebo jakýkoliv pracovník cestovky. Ti jsou na tyto případy vyškolení a zvyklí.
  • Pokud ne, někde v okolí pásů najdete přepážku, která je pro tyto případy určená. Bude pravděpodobně označena „Lost baggage/luggage“. Tam vám podají veškeré aktuální a platné informace (Upřímně řečeno aktuálnější a platnější než jakýkoliv postup, který najdete na internetu, ať ho myslíme jakkoliv dobře). Nahlašte rozhodně zpožděné/ztracené zavazadlo ihned na místě. 
  • Budou po vás chtít popis zavazadla, útržek zavazadlového lístku a vaše kontaktní údaje. Poskytnou vám protokol o ztrátě zavazadla a tel. číslo, na kterém se o reklamaci můžete informovat.
  • S nejvyšší pravděpodobností se zavazadlo dostaví s dalším letem. Dopravce Vám pak zavazadlo doručí na Vaši adresu. 
  • V případě, že dojde ke zpoždění zavazadla delším než 24 hodin, máte právo na náhradu základních potřeb, které jste v kufru měli a v destinaci tedy museli zakoupit. Uschovejte tedy účtenky. 
  • V případě, že zavazadlo nebylo nalezeno do 21 dnů, je prohlášeno za ztracené a můžete žádat o náhradu škody. 
  • Odpovědnost dopravce za zavazadlo upravuje tzv. Montrealská úmluva. Tu si, pokud zvládáte luštění právnických obratů lépe než my, můžete pročíst zde.