Výsledek hledání pro výraz
E-mail info@nastrojan.cz  Telefon +420 244 472 594
Vyberte si kategorii
    Menu Zavřít

    Reklamační řád

    Reklamační řád

    upravující způsob a podmínky reklamace vad zboží pořízeného od prodávajícího
    (dále jen „Reklamační řád“)

    s obchodní společností
    Nastrojan Czech s.r.o.
    IČO: 27543919
    sídlo: Ocelkova 643/20, Černý Most, 198 00 Praha 9
    zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 209319

    I. Úvodní ustanovení

    1. Tento Reklamační řád obchodní společnosti Nastrojan Czech s.r.o., IČO: 27543919, sídlem Ocelkova 643/20, Černý Most, 198 00 Praha 9, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 209319 (dále jen „prodávající“), slouží k zajištění správného postupu při uplatňování a vyřizování reklamací vad spotřebního zboží kupujícím, především pak kupujícím v postavení spotřebitele. Záležitosti tímto Reklamačním řádem neupravené se řídí všeobecnými obchodními podmínkami prodávajícího a právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
    2. Práva kupujícího z vadného plnění musí být vždy uplatněna v souladu s tímto Reklamačním řádem.

    II. Jakost při převzetí

    1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době převzetí:
      • má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícího a/nebo výrobce,
      • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí, nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
      • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
      • vyhovuje požadavkům právních předpisů.
    2. Kupující je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
    3. Kupující je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů podle přepravního listu.

    III. Uplatnění reklamace

    1. Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího osobně na adrese Libeň 142, 252 41 Libeř, Praha-západ, nebo elektronicky na adrese reklamace@nastrojan.cz.
    2. Kupující může reklamované zboží prodávajícímu zaslat prostřednictvím služby kamenné pobočky Zásilkovna, kterou prodávající poskytuje kupujícímu zdarma s kódem pro vrácení: 90481120. Rozhodne-li se kupující zaslat zboží jiným způsobem dopravy, oznámí to předem prodávajícímu na e-mail reklamace@nastrojan.cz.
    3. V případě zasílání rozměrného zboží (např. cestovní kufry) o hmotnosti nad 10 kg nebo se součtem tří stran balíku nad 120 cm za účelem reklamace zašle kupující toto zboží prostřednictvím společnosti Česká pošta, s. p.
    4. Bude-li kupující reklamované zboží posílat poštou a není-li dohodnuto jinak, musí tak učinit na adresu prodávajícího: Libeň 142, 252 41 Libeř, Praha-západ.
    5. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přebírat reklamace po celou provozní dobu.
    6. Jako doklad o záruce poskytuje prodávající ke každému zakoupenému zboží doklad o koupi (fakturu), který zároveň slouží jako záruční list a obsahuje všechny údaje potřebné pro uplatnění záruky.
    7. Na žádost kupujícího prodávající poskytne záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list obsahuje obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo a sídlo. Umožňuje-li to povaha věci, může prodávající namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.
    8. Prodávající v záručním listě popíše obsah poskytované záruky, její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob uplatnění nároků z ní plynoucích. Poskytnutím záruky nejsou dotčena zákonná práva kupujícího.
    9. Kupující má právo uplatnit reklamaci i u osoby k tomu určené v záručním listě a/nebo v daňovém dokladu, je-li určená osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším.
    10. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě (faktura/záruční list) nebo jiným věrohodným způsobem.
    11. Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
    12. Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum uplatnění, obsah reklamace, požadovaný způsob vyřízení a kontaktní údaje kupujícího pro informování o vyřízení.

    IV. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění a vyřízení reklamace

    1. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od jejího převzetí.
    2. Kupující uplatní práva z vadného plnění bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistí. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ač o vadě ví. Je-li vada uplatněna oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.
    3. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží; ta se liší dle povahy výrobku, jeho údržby a intenzity užívání.
    4. Je-li kupujícím spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů (do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení). Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění; tuto lhůtu lze po dohodě prodloužit. Po marném uplynutí lhůty se má za to, že vada existovala a kupující má stejná práva jako při neodstranitelné vadě. Je-li reklamace uznána, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů.
    5. V případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová dvouletá lhůta, ale pokračuje původní běh lhůty reklamovaného zboží.

    V. Informativní ustanovení o právech z vadného plnění

    1. Kupujícímu náleží práva z vadného plnění:
      • je-li plněno vadně (vady existující při převzetí),
      • vyskytne-li se vada u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí (vady vzniklé po převzetí).
    2. Práva z vadného plnění nenáleží, věděl-li kupující před převzetím, že věc má vadu, nebo vadu sám způsobil.
    3. Práva z vadného plnění dále nenáleží, jde-li o:
      • věc prodávanou za nižší cenu u vady, pro kterou byla cena nižší,
      • opotřebení způsobené obvyklým užíváním,
      • použitou věc u vady odpovídající míře používání nebo opotřebení při převzetí,
      • případy vyplývající z povahy věci.
    4. Věc je vadná zejména tehdy, pokud:
      • nemá ujednané vlastnosti, a chybí-li ujednání, vlastnosti popsané prodávajícím či výrobcem, nebo očekávatelné vzhledem k povaze zboží a reklamě,
      • nehodí se k účelu uvedenému prodávajícím nebo obvyklému účelu,
      • neodpovídá jakostí či provedením sjednanému vzorku/předloze,
      • není v odpovídajícím množství, míře či hmotnosti,
      • nevyhovuje požadavkům právních předpisů.

    VI. Práva kupujícího z odpovědnosti za vady

    1. V případě uznání reklamace má kupující právo:
      • na dodání nové věci bez vad; týká-li se vada pouze součásti, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li vzhledem k povaze vady neúměrné požadovat novou věc, má kupující právo na bezplatné odstranění vady,
      • na přiměřenou slevu, neodstoupí-li od smlouvy a nelze-li dodat novou věc bez vad, vyměnit součást nebo věc opravit, případně neprovede-li prodávající nápravu v přiměřené době či by tím kupujícímu vznikly značné obtíže,
      • na dodání nové věci nebo výměnu součásti i při odstranitelné vadě, pokud pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad nemůže věc řádně užívat; v takovém případě může kupující i odstoupit.
    2. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
      • prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s právními předpisy,
      • se vada projeví opakovaně,
      • jde o podstatné porušení smlouvy,
      • je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
    3. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí prodávající kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co kupující prokáže její odeslání.
    4. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, kdy kupující věc nemůže užívat v důsledku oprávněné reklamace.
    5. U zboží prodávaného za nižší cenu nebo u zboží použitého má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

    VII. Nevyzvednutá reklamace

    1. O vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího SMS, e-mailem nebo telefonicky. Bylo-li zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení zasláno na adresu kupujícího.
    2. Prodávající zašle kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, o provedené opravě a době trvání reklamace, případně zdůvodnění zamítnutí.
    3. Nevyzvedne-li si kupující zboží po skončení reklamačního řízení, postupuje prodávající dle § 2609 občanského zákoníku: po uplynutí zákonné lhůty k opravě je oprávněn účtovat skladné ve výši 40 Kč za každý započatý den prodlení s vyzvednutím. Nepřevezme-li kupující zboží ani v náhradní 30denní lhůtě ode dne vyrozumění, je prodávající oprávněn věc prodat (svépomocný prodej dle § 2126 a násl. občanského zákoníku) po předchozím upozornění a poskytnutí přiměřené lhůty k převzetí. V případě prodeje zašle prodávající konečné vyúčtování. Prodávající je oprávněn zboží zadržet do úplné úhrady ceny opravy a případného skladného.

    VIII. Závěrečná ustanovení

    1. Tento Reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek prodávajícího.
    2. Poslední aktualizace Reklamačního řádu proběhla dne 07.05.2024. (Pozn.: datum aktualizujte při zveřejnění nové verze.)